خیانت

بیشتر بدانید از دانستنی هایی پیرامون خیانت زناشویی

۱. خیانت همراه خود درد و آسیب بسیاری به‌همراه دارد و به‌سلامت عبور کردن از آن راحت نیست.

۲. خیانت باعث خشم، غم و افسردگی زیادی می‌شود.

۳. بهبود رابطه نیازمند صرف زمان و تلاش بسیاری است.

۴. در صورتی زندگی به بقای خود ادامه می‌دهد که فرد خیانت‌کار مسئولیت کار خود را بپذیرد و طرف مقابل را مسئول آن نداند (به من محبت نمی‌کردی، رابطه جنسی خوبی نداشتی، همیشه غر می‌زدی، لباس‌های بد در خانه می‌پوشیدی و …).

پذیرفتن مسئولیت رفتار به‌معنای انجام فعالیت‌ها و رفتارهای زیر است:

الف) هرگونه ارتباط و تماس با معشوقه را قطع کنید. در صورتی که آن شخص همکار فرد است، باید تدابیری اندیشید تا حداقل ارتباط صورت پذیرد. نمی‌توان به بهانه‌های مختلف از جمله او ناراحت می‌شود اگر …، کارم را از دست می‌دهم و … بخواهید وضعیت را مانند گذشته حفظ کنید. باید درک کنید که شرایط تغییر کرده است.

ب) خیانت خود را توجیه نکنید. قبول کنید که اشتباه کرده‌اید و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد. شما صاحب اراده و اختیار هستید.

ج) همه دروغ‌هایی که مجبور بودید برای پوشاندن رابطه خود بگویید را به‌طور روشن و آشکار بیان کنید.

د) انگیزه‌های خود را از رابطه خارج از ازدواج به‌طور شفاف توضیح دهید. دلایل خود را توضیح دهید، اما جزییات رابطه خود را نگویید. نحوه بوسیدن او، نحوه رابطه جنسی با او و … را توضیح ندهید. همسر شما سوال‌های زیادی می‌کند، زیرا داستان زندگی که به آن باور و اعتماد داشته است از بین رفته است و باید داستان جدیدی بر اساس واقعیت‌های موجود برای خود بسازد که سبب درمان خیانت های زناشویی می شود.

ترمیم رابطه بعد از خیانت

او مانند گم شده‌ای است که به‌دنبال راه می‌گردد، زیرا راهی که همیشه از آن گذر می‌کرده است دیگر قابل اعتماد نیست. بنابراین او لبریز از سوال است. با آرامش و صبوری باید به سوال‌های او پاسخ دهید.

اگر شما با خیانت همسر مواجه شدید، بهیچوجه سوال‌های جزیی از او نکنید؛ زیرا تحمل شنیدن جواب آنها را نخواهید داشت و هربار در دام مقایسه و افکار منفی بیشتری می‌افتید. سوال‌هایی مانند چند بار، چه مدت، چند وقت یکبار، آیا او بهتر از من بود، آیا زیباتر بود ، آیا با او رابطه جنسی از نوع … هم داشتی، آیا او در رختخواب بهتر بود؟ اینها همه سوال‌هایی است که نباید از همسرتان بپرسید، اگرچه می‌دانیم که چقدر کنجکاوی به شما فشار می‌آورد تا شما جواب آنها را بدانید. سوال‌های شما باید در ارتباط با خودتان و رابطه‌تان باشد و نه شخص دیگر. 

لطفا نظرات خودرابامادرمیان بگذارید.

برای دریافت مشاوره باشماره 09058956770تماس بگیرید.