مشاوره ازدواج

 

شناخت پیش از ازدواج، به تلاش برای شناختن ویژگی ها، خصوصیات و علائق طرفین ازدواج گفته می شود. در واقع دوره قبل از ازدواج، کوشش مشترکی است برای پیدا کردن یک پایه مشترک برای زندگی زناشویی و اطمینان یافتن از فرد مقابل در جهت ایجاد یک رابطه زناشویی و عاطفی مناسب. نقش خانواده، اختلافات فرهنگی در ازدواج، اختلافات طبقاتی از جمله مواردی است که در مرحله قبل از ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است.

شناخت قبل از ازدواج از طرق مختلفی صورت می گیرد. بسته به نوع ازدواج، افراد مسیر های متفاوتی را طی می کنند. در ازدواج های سنتی طرفین به صحبت کردن در منزل در مورد برخی مسائل کلیدی کفایت کرده و اگر خانواده های معیارهای هم را بپذیرند، وصلت انجام می شود. برخی دیگر از افراد نیز بعد از طی کردن یک دوره دوستی، تصمیم به ازدواج می گیرند. در این حالت آن ها یک شناخت نسبتا عمیق از هم دارند و شاید در جلسات خواستگاری، صحبت های مهمی نداشته باشند. برخی از خانواده ها هم در بین این دو حالت قرار می گیرند و زمانی را برای شناخت در نظر می گیرند. در این زمان افراد با هم قرار ملاقات های خارج از منزل گذاشته و در مورد مسائل مهم توافق می کنند.

هر فردی که قصد ازدواج دارد، باید دارای ویژگی های خاصی باشد. این ویژگی ها امر شناخت را تسهیل می کند. اولین ویژگی صداقت است. در صورت نداشتن صداقت، هیچ کدام از مراحل بعدی به خوبی پیش نخواهد رفت. مهم ترین ویژگی فردی که پیش نیاز آمادگی برای ازدواج است، خودآگاهی است. پس از معیار های انتخاب همسر خود آگاه باشید. فردی که خود را به خوبی نشناسد، از نیاز های خود آگاه نباشد، ملاک های روشن و دقیقی برای ازدواج نداشته باشد یا انگیزه های ازدواج خود را تعیین نکرده باشد، نمی تواند فرایند ازدواج را به خوبی طی کند. مسئولیت پذیری و تعهد از ویژگی های دیگری است که فرد جویای ازدواج به آن نیاز دارد. در نهایت توانایی ارتباط اجتماعی، مهارت حل مسئله و مدیریت هیجانات فرایند شناخت را تسهیل می کند.

 

لطفا نظرات خودرابامادرمیان بگذارید.

برای دریافت مشاوره باشماره09058956770تماس بگیرید